Posted in 4-րդ դասանար, Մայրենի 4- րդ

Ես իմ անուշ Հայաստանի․ առաջադրանքներ

Ես իմ անուշ Հայաստանի արևահամ բարն եմ սիրում,
Մեր հին սազի ողբանվագ, լացակումած լարն եմ սիրում,
Արնանման ծաղիկների ու վարդերի բույրը վառման,
Ու նաիրյան աղջիկների հեզաճկուն պա՛րն եմ սիրում։

Սիրում եմ մեր երկինքը մուգ, ջրերը ջինջ, լիճը լուսե,
Արևն ամռան ու ձմեռվա վիշապաձայն բուքը վսեմ,
Մթում կորած խրճիթների անհյուրընկալ պատերը սև,
Ու հնամյա քաղաքների հազարամյա քա՛րն եմ սիրում։

Ո՛ւր էլ լինեմ — չե՛մ մոռանա ես ողբաձայն երգերը մեր,
Չե՜մ մոռանա աղոթք դարձած երկաթագիր գրքերը մեր,
Ինչքան էլ սո՜ւր սիրտս խոցեն արյունաքամ վերքերը մեր —
Էլի՛ ես որբ ու արնավառ իմ Հայաստան — յա՛րն եմ սիրում։

Իմ կարոտած սրտի համար ո՛չ մի ուրիշ հեքիաթ չկա․
Նարեկացու, Քուչակի պես լուսապսակ ճակատ չկա․
Աշխա՛րհ անցի՛ր, Արարատի նման ճերմակ գագաթ չկա․
Ինչպես անհաս փառքի ճամփա՝ ես իմ Մասիս սա՛րն եմ սիրում։

Առաջադրանքներ

1․ Դուրս գրիր անծանոթ բառերը և բառարանի օգնությամբ բացատրի’ր:

Բար-պտուղ

Արևահամ-արևի ջերմությամբ գոյացած համ:

Ողբանվագ-ողբի նվագ

Վառման-ջերմ

Վիշապաձայն-վիշապի ձայն

Վսեմ-ազնիցվ

Անհյուրնկալ-դաժան

Առաջադրանքներ

Դուրս գրիր անծանոթ բառերը և բառարանի օգնությամբ բացատրի’ր:

Բարն-բերք

Վառման-ջերմ

բուք-ձյունաբուք

Կարդա’ բանաստեղծությունը` դուրս գրելով մակդիրները և բացատրելով դրանք:

Արևահամ բար-քաղրահամ պտուղ։

Անուշ Հայաստան-սիրելի Հայաստան։

Լացակումած լար-ողբալ։

Ողբանվագ լար-լացել։

Արնանման վարդեր-կարմիր վարդիր։

Վառման ծաղիկներ-երբներանգ ծաղիկներ։

Նաիրյան աղջիկներ-Հայ աղջիկներ։

Հեզաճկուն պար-նազանքով պար։

Մուգ երկինք-ամպամած երկինք։

Ջինջ ջրեր-պարզ ջրեր։

Լուսե լիճ-արաթե լիճ։

Ամառվա արև-տաք արև։

Ձմեռվա արև-ցուրտ արև։

Վիշապաձայն բուք-ոենացող բուք։։

Մութ խրճիթներ-անլույս տներ։։

Անհուրընկյալ պատեր-անյորասեր պատեր։

Սև պատեր-մուգ պատեր։

Հնամյա քաղաքներ-հին քաղաքներ։

Հազարամյա քարեր-հազարավոր տարվա քարեր։

Ողբաձայն երգեր-լացելու երգեր։

Երկաթագիր գրքեր-երկաթե տառերով գրքեր։

Սուր սիրտ-սրածայր սիրտ։

Այրունաքամ վերքեր-այրունի քամված վերքեր։

Որբ Հայաստան-անտեր Հայաստան։

Կարոտած սիրտ-գրկելու, համբուրելու սիրտ։

Կարոտած հեքիաթ-սպասված հեքիաթ։

Լուսապսակ ճակատ-ոսկե ճակատ։

Ճերմակ Արարատ-սպիտակ Արարատ։

Անհաս ճամփա-կիսատ ճամփա։

Փառքի ճամփա-շքեղ ճամփա։

Դուրս գրիր այն բառերը, որոնք միայն այս բանաստեղծության մեջ հանդիպեցիր: Փորձիր բացատրել:

Նաիրյան-Հայ

 

Առանձնացրու քեզ առավել դուր եկած քառատողը և մեկնաբանիր ընտրությունդ:

Իմ կարոտած սրտի համար ո՛չ մի ուրիշ հեքիաթ չկա․
Նարեկացու, Քուչակի պես լուսապսակ ճակատ չկա․
Աշխա՛րհ անցի՛ր, Արարատի նման ճերմակ գագաթ չկա․
Ինչպես անհաս փառքի ճամփա՝ ես իմ Մասիս սա՛րն եմ սիրում։

Ինձ համար Նարեկացուց և Քուչակից, սպիտակագագաթ Արարատից և իմ Մասիս սարից բացի ես էլ ոչինինչ աշխարհում չեմ սիրում։

Դուրս գրիր մի քանի բառակապակցություն և դրանցով նախադասություններ կազմիր:

Դաշտում ծաղկել էին արնանման ծաղիկները։

Շուջ բոորը տարածվել էր վարդերի բույրը։

Ղջիկները հեզաճկուն պարում էին։

Այսօր երկինքը  մուգ էր։

 

Ընդգծված բառերը փոխարինիր հոմանիշ բառերով: Ի՞նչ փոխվեց. դիտարկիր:

բույրը-հետ

ջինջ-պարզ

ողբաձայն-լացակումած

ճերմակ-սպիտակ

Բառը փոխվեց, բայց իմաստը նույնը մնաց։

Համացանցում փնտրիր և առանձնացրու Մարտիրոս Սարյանի նկարներից մեկը, որն առավել համապատասխանում է բանաստեղծության նկարագրությանը: Հիմնավորի’ր ընտրությունդ:

 

Հայաստան

Այսօր Մարտիրոս Սարյանի ծննդյան օրն է (նկարներ) – Live News

Թողնել պատասխան

Ձեր էլ-փոստի հասցեն չի հրատարակվելու։ Պարտադիր դաշտերը նշված են *-ով